انواع مختلف تبلیغات آنلاین

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

 

تبلیغات آنلاین و اینترنتی جزئی از دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌ ­آید که از طریق اینترنت انجام می ­‌گیرد. در ادامه انواع مختلف تبلیغات آنلاین را مورد بررسی قرار خواهیم داد و چند مورد از این تبلیغات را به طور خلاصه توضیح می دهیم. به عبارتی : (هر فعالیتی که از اینترنت برای ایجاد آگاهی ، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده شود را تبلیغات آنلاین می نامند.) طبق این تعریف در تبلیغات آنلاین سعی می‌­ کنیم پیامی را به مخاطب مورد نظر منتقل کنیم تا درباره محصول یا خدمات ما آگاه شود یا فعالیتی را انجام دهد که این ارسال پیام از طریق اینترنت یا فضای مجازی صورت می گیرد. در ادامه با وبانت همراه باشید تا از انواع مختلف تبلیغات آنلاین مطلع شوید تا با آگاهی کامل اقدام به این امر کنید.

 

مزایای تبلیغات آنلاین چیست؟

مزایای تبلیغات آنلاین به طور کلی به 3 دسته مشخص تقسیم می شوند. این مزایا نسبت به تبلیغات از نوع سنتی و قدیمی است :

قیمت مناسب و مخاطب بیشتر
برای تبلیغات آنلاین نسبت به روش­‌ های تبلیغات قدیمی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال : شما برای بیلبورد گرفتن در بزرگ راه‌ ­های شهر ممکن است تا 5 میلیون تومان ماهیانه برای هر متر مربع بپردازید. قیمت‌­ های هر دقیقه تبلیغ در صدا و سیما نیز اعدادی بسیار بزرگ است اما در تبلیغات آنلاین محدوده قیمت‌ ­ها بسیار مناسب تر نسبت به این نوع تبلیغات می باشد و علاوه بر این مورد ، مخاطبان و بازدید کنندگان بیشتری جذب تبلیغات شما می شوند.
قابلیت اندازه گیری
در یک کمپین تبلیغات آنلاین ، تبلیغ‌ دهنده می‌ ­تواند به طور دقیق بررسی کند که چند نفر تبلیغ­ را دیده ­‌اند ، چند نفر روی آن کلیک کرده‌­ اند و به سایت مراجعه کرده اند ، چند نفر فعالیت مورد نظر ما را مثل خرید را کامل انجام داده‌­ اند ، چند نفر در میانه راه پشیمان شده‌ و حتی می­‌ توان آن‌ هایی را که در هر یک از این دسته‌ ­ها قرار گرفته‌ ­اند را شناسایی نمود و تبلیغات مجزایی برای همان دسته ارائه داد.
قابلیت شخصی سازی
در تبلیغات آنلاین بسیار ساده می‌­ توانید انواع مشتریان خود را بخش‌ ­بندی کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. علاوه بر این موارد می توانید فرآیند عملیات آن ها را نیز بررسی کنید.

 

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

انواع تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات نمایشی

معتبر ترین نوع تبلیغات آنلاین ، تبلیغات نمایشی می باشد. نوع این نمونه از تبلیغات را معمولا در بنر هایی دیده‌ ­اید که اطراف وبسایت‌ ­ها ، یا در میان یک مقاله مشاهده کرده اید. همچنین در برخی از اپلیکیشن­‌ های موبایل که بنر هایی تبلیغاتی وجود دارند که نوعی از تبلیغات نمایشی به حساب می آید. این بنر ها بسته به جایگاهی که در وبسایت‌ ­ها و برنامه های پر بازدید ممکن است قرار بگیرند ، اندازه‌­ های گوناگونی خواهد داشت.

 

تبلیغات کلیکی

در این نوع از تبلیغات آنلاین شما به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات خود دریافت کرده‌ اید پول تبلیغ خود را پرداخت خواهید کرد. بسیاری از کمپین‌ ­هایی که به صورت پرداخت در ازای نمایش هستند ، می ­‌توانند کلیکی نیز باشند. بسیاری از انواع تبلیغات آنلاین که در ادامه توضیح داده خواهد شد به نوعی تبلیغات کلیکی به حساب می آیند.

 

تبلیغات همسان

به مرور به دلیل افزایش تبلیغات نمایشی در بسیاری از وبسایت‌­ ها و ایجاد مزاحمت نسبی برای خواننده مطالب سایت ناشر ، سبک جدیدی از تبلیغات اینترنتی ارائه شد که در آن تبلیغ‌ ها به صورت همسان و هم­ شکل با قالب صفحه سایت در آمده تا مخاطبان بتوانند با آسودگی خاطر مطالب خود را مطالعه کرده و سپس روی تبلیغ جذاب مورد نظر کلیک کنند. در این نوع از تبلیغات نیز ، تبلیغ‌ دهنده می‌ ­تواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.

 

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

گوگل ادز

همان ­‌طور که می‌ ­دانید ، شما عزیزان می­‌ توانید با گوگل ادز در کلید واژه‌­ های مورد نظرتان در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. گوگل از شما در ازای این امر نیز به ازای هر کلیک به ارز بین المللی دریافت وجه خواهد داشت. این نوع از تبلیغات آنلاین در کنار بهینه‌­ سازی سایت می ­‌تواند شما را در جستجوی مشتریان وفادار خودتان بهتر و معتبر تر نشان دهد. کلید ­واژه‌ هایی که به دنبال جذب مخاطبان آن هستید ، اگر کلید واژه‌ ه­ای پر رقابت باشد هزینه‌ بیشتری به ازای هر کلیک را باید پرداخت کنید تا بتوانید تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل نمایش دهید.

 

تبلیغات متنی

در تبلیغات متنی ، می ­توانید طبق روش قدیمی و سنتی نظیر تبلیغ متنی در روزنامه‌ ­ها یا رپورتاژ آگهی ، این بار در نسخه دیجیتال روزنامه‌ ­ها و خبرگزاری‌­ های معتبر متن خود را منتشر کنید.

 

تبلیغات ایمیلی

در گذشته چنین تبلیغاتی بسیار رواج داشت به گونه‌ ­ای که بانکی از ایمیل­ خریداری می کردند و به صورت انبوه برای آن‌ ها ایمیل تبلیغاتی ارسال می ­کردند. به مرور این حالت اسپم و مزاحمت تبلیغات ایمیلی در حال کمرنگ شدن است و شیوه صحیح‌­ تر آن در حال رشد می باشد. در حالت صحیح تبلیغات ایمیلی شما باید با اجازه خود کاربر در ازای ارائه خدماتی ، ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با علایق وی در فواصل زمانی مشخص تبلیغ­اتی برای او ارسال کنید. این شیوه صحیح تبلیغات آنلاین ایمیلی بسیار موثر بوده و در وفادار سازی مشتریان بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

لینک های همکاری در فروش

نوع دیگری از تبلیغات آنلاین ایجاد سیستم همکاری در فروش است. به این معنی که کسانی که محصولات یا خدمات شما را در سایت خود معرفی می‌ کنند و اگر این معرفی منجر به خرید کاربر در یک بازه زمانی شود ، بخشی را به عنوان کمیسیون به معرفی‌ ­کننده ارائه می دهند. شما نیز می‌ ­توانید با توسعه ساختار های فنی این کار ، تبلیغات آنلاین بهتری داشته باشید.

 

اگر در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی در شیراز یا خرید هاستینگ در شیراز نیاز به مشاوره دارید ، سریعا با ما تماس حاصل فرمایید تا از خدمات ویژه ما بهره مند شوید. با ما یک بار برای همیشه به کسب و کار خود توسعه ببخشید! هم اکنون وبسایت خود را از وبانت سفارش دهید..

سفارش طراحی سایت تبلیغاتی

 

بروزرسانی : 9 مرداد 1401

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.